jenisa.reismee.nl

Porto Cervo belachelijke prijzen

Weer een heerlijk nachtje voor anker, aan de boei eigenlijk. Het was zo windstil dat we wel tegen die boei aan gingen liggen bonken, dus Wim om vier uur uit bed, touwvieren en opzij trekken. Ook vandaag weer een stralend warme dag en al gauw komen er weer de nodige boten aan. Helaas voor Jens en Isa moet er nog wel wat schoolwerk gedaan worden. We gaan dan ook aan de andere kant van de baai liggen, weg van het strandje en dus stiller. Tussendoor wordt er natuurlijk wel een duik genomen en gesnorkeld. Het lijkt wel een aquarium waar we in zwemmen, zo helder en zo veel visjes. Helaas moeten we voor vanavond een haven opzoeken, de koelkast is bijna leeg en de watertank kan ook wel weer wat liters erbij gebruiken. Het wordt Porto Cervo en hier krijgen we toch een lichte shock te verwerken. We wisten dat we aan de Costa Smeralda lagen en dat hier in juli en augustus geen plekje te vinden is. Maar dat die prijzen zo zouden zijn, het hoogseizoen is net begonnen en we betalen maar liefst 290 euro per dag! Maar dat is dan wel inclusief water, elektriciteit en 13 euro voor de jongens met de tenders die je helpen aanleggen. Internet zit er nog niet eens bij....De grote jongens die hier liggen betalen 2500 euro per dag, niet te bevatten. Voor die bedragen kan je toch hele luxe hotelkamers boeken. Maar voor die prijs laten we de airco, die trouwens heel fijn is bij deze temperaturen, lekker de hele dag aanstaan. 's Avonds fietsen we naar de oude haven, die niet zo heel oud is en waar allerlei dure boetiekjes en restaurantjes zijn. Even bootjes kijken en dan fietsen we terug en eten onderweg bij een pizzeria.