jenisa.reismee.nl

Een hobbelige vaart naar Corsica

De terugreis is een soort van begonnen, we varen terug naar het Noorden. De windvoorspellingen voor de komende dagen zijn redelijk heftig en hij komt uit het Westen. Daarom hebben we besloten eerst nog een paar dagen de Oostkant van Corsica te verkennen. We zijn er wel al geweest, maar hebben lang niet alles gezien. Net als de vorige keren is ook nu het stuk tussen Sardinië en Corsica, Bouches de Bonifacio, weer redelijk heftig en de hele boot is weer zout. Maar zodra we aan de Oostkant zijn hebben we windje mee en dan zijn die golven niet zo heel erg meer. We stoppen in een baaitje voor de lunch en om even te zwemmen. Daarna door naar Porto Vecchio, waar we lang in de haven ronddobberen voor we een plekje toegewezen kregen. Het is te merken dat de vakanties beginnen, als we 's morgens bellen is er geen plek, alles ligt vol. Voor twaalven moet je uit de haven zijn en dan pas kunnen ze zien hoeveel plekjes er die dag te vergeven zijn. Wie er het eerst is die mag aanmeren. Uiteindelijk is er plek genoeg, maar het is wel iets waar we de komende tijd rekening mee moeten gaan houden.