jenisa.reismee.nl

Stormachtig maar heerlijk dagje

De voorspelling voor vandaag is windkracht 6 maar wel hoge temperaturen. We besluiten in de baai een strandje te zoeken en voor anker te gaan. We liggen wel in de wind, maar het is ondiep en de golven kort, dus is het goed uit te houden. Het bij bootje wordt weer uit de garage gehaald, een speelding opgeblazen en Wim en de kinderen zijn het grootste deel van de dag in de weer. Zelf heb ik een spannend boek en op het voordek is het ondanks, en ook door, de wind goed uit te houden. In de loop van de middag komen er steeds meer wind- en kitesurfers op het water. Voor één van de jongens is onze boot een leuk obstakel en hij springt zowat over onze boot, het hoogste punt dus. De wind wordt steeds heftiger en blaast zelfs een onderdeel van de ruitenwisser overboord, gelukkig zien we het drijven en Wim duikt er achteraan. Terug in de haven is het douchen en naar het oude centrum van Porto Vecchio wat een stuk hoger ligt. Veel restaurants en winkeltjes en de kinderen kopen wat leuks. We eten bij een pizzeria en vanaf het terras zien we verderop de Jenisa liggen. Twee weetjes: het zeewater is hier 26 graden en we hebben 3300 km gevaren.

Juni is voorbij en de zomervakantie gaat beginnen, iedereen heel veel zon en plezier.