jenisa.reismee.nl

Nog een stormachtig dagje.

Voor één van de eerste keren deze reis worden we later wakker, we zijn pas om 9 uur uit bed. Na het ontbijt gaan Wim en de kinderen nog even naar een scheepswinkel. Ze gingen voor olie maar komen terug met drie nieuwe opblaasspeeltjes voor achter de boot. Al met al is het al middag voor we een strandje op zoeken. Vandaag het strand in de baai Santa Guilia die in de top tien mooiste stranden van Corsica staat. Het waait behoorlijk maar er liggen boeien om aan te meren en er is zelfs een tender die helpt met de touwen. Niet dat de meneer erg handig daarmee is, maar hulp is altijd fijn. Helaas blijkt niets voor niets, we moeten betalen om de middag hier te mogen liggen. Natuurlijk worden vervolgens de nieuwe speeltjes getest. Ik doe een poging om op het voordek te lezen, maar dat valt niet mee. De wind neemt ondertussen alleen maar toe en we zijn blij dat we vanavond nog een nachtje haven geboekt hebben. Op de marifoon horen we de één na de andere boot afgewezen worden, Porto Vecchio ligt voor vannacht echt vol. De kinderen zijn op en vallen onderweg terug beiden in slaap. Eenmaal in de haven maken we ze toch maar wakker, douchen, nog even spelen, eten en naar bed. De karretjes van de supermarkt staan in de haven, dus die is dichtbij en alle voorraden worden weer aangevuld.