jenisa.reismee.nl

Vroeg op voor alweer wind

Het is de derde dag op rij met, voor ons, heftige wind en daardoor golven van 2 meter. Dus de wekker om half zes en vroeg vertrekken. Meestal is de zee dan nog iets rustiger. Helaas is het met een half uur bekeken en moet het gas omlaag. Het eerste stuk slapen de kinderen nog, maar eenmaal om de bocht bij Bonifacio wordt het zo heftig dat ook zij buiten komen. Tabletjes erin, helaas Isa moet alsnog overgeven. Ook aan de Westkant van Corsica zijn de golven behoorlijk, maar nu komen ze van de zijkant en dat is een stukje beter. Het is nog vroeg als we in de baai van Figari komen. Het is even naar een goed plekje zoeken, rare boeien en veel ondiepe stukken en rotsen. Uiteindelijk lukt het toch en kunnen we ontbijten. Het wordt een heel rustig dagje, wat schoonmaken, lezen, filmpje kijken. Spectaculair zijn wel de twee blusvliegtuigen die heel laag over komen en 100 meter verder water scheppen. Helaas geen fototoestel bij de hand. Om vier uur kunnen we dan eindelijk bij de havenmeester terecht. Hij heeft er niet echt zin in, veels te druk. Ja, we hebben hem inderdaad vaak voorbij zien varen met een rits boeien achter zich aan. Maar hij heeft ook geen plaats! Wij willen niet de zee op met windkracht 6 en vragen of we aan de boei mogen blijven. Eigenlijk niet, eigen risico want hij is niet voor grote boten bestemd. Later komt ook de duiker nog langs. Hij is niet blij dat wij er aan liggen, als we de boei kapottrekken mag hij hem maken. Maar met het anker erbij, en eigen risico mogen we blijven. Zelf zitten we ook niet meer lekker, de boei kan 1 ton hebben en wij wegen er maar liefst 12.... Maar ja de boei houdt het al 8 uur vol en nu hebben we ook het anker uitgegooid en ankeralarm aan. We blijven lekker liggen en hopen dat de voorspellingen dat de wind vannacht gaat liggen uitkomen.