jenisa.reismee.nl

Een wens van Jens

Al weken is Jens helemaal in de ban van de catamarans die we zien. Het lijkt hem geweldig om er onderdoor te zwemmen, te zeilen en in de trapeze te hangen. Aan het strand een stukje verder worden ze verhuurd, niet van die hele grote maar toch. In het bijbootje varen we erheen. Voor de kinderen huren we een Junior Cat waar ze mee mogen spelen en proberen te ontdekken hoe het werkt met de wind. Maar wel met een volwassene in een kajak erbij, we willen niet dat ze in Ajaccio eindigen. Dat wordt als eerste Wim en ik ga met een instructrice op een echte catamaran het water op om te leren hoe het werkt. Na een half uurtje wisselen Wim en ik zodat ook hij weet hoe te touwen werken. Daarna kunnen we er met zijn tweeën op uit, er staat niet heel veel wind maar het gaat prima. Dan halen we de kinderen op, die willen ook mee. Helaas is het dan snel over met de pret, de wind gaat helemaal liggen. Maar we hebben gezeild! Als er morgen iets meer wind staat, daar hebben we nog niet eerder op gehoopt, gaan we nog een keer. Terug aan het strand wordt Isa nog gebeten door een kwal, maar met een beetje azijn is het snel verholpen.

Bart & Ineke.

Wat leuk zeg, dat is weer eens wat anders dan de moter laten draaien. ik ben benieuwd hoe ze het vonden.
voor morgen dus een lekker windje.
lieve gr........XXXX