jenisa.reismee.nl

Hoge temperaturen

Het lijkt of we nu pas gewend zijn aan vakantie, we worden steeds later wakker. Maar in een baaitje is het dan ook heerlijk rustig en het is vaak middernacht als we naar bed gaan. Het is vooral de warmte waar we wakker van worden. Een duik, ontbijt en weer een duik, lezen en spelen, veel meer doen we niet. Wederom weinig wind dus dat wordt niet zeilen vandaag. De temperatuur is inmiddels opgelopen naar 35 graden en het zeewater naar 25. Loop van de middag vertrekken we naar Ajaccio. In de verte zien we dit stadje al liggen en ook zien we een grote rookpluim vanuit de bergen boven Ajaccio. Als we dichterbij komen zien we ook de blusvliegtuigen af en aan vliegen. Steeds dichter bij zien we ze water scheppen, indrukwekkend gezicht. Eenmaal in de haven zien we ze ook daar waterscheppen. Eenmaal aangelegd het gebruikelijke ritueel van boot afspoelen, airco aan en zelf douchen. Wim verhelpt eerst nog een verstopte wc, uiteindelijk lukt het om met water de afvoerslang door te spuiten. Dan is het tijd om Ajaccio te verkennen en een hapje te eten.