jenisa.reismee.nl

Op zoek naar Napoleon

Wat een verschil is het toch om te overnachten in een stad, een dorp of een baai. Voordeel van een haven natuurlijk stroom en onbeperkt water. Maar groot nadeel, in de drukke toeristenplaatsen is toch de muziek. Heel gezellig hoor de kade met terrasjes en lekkere eettentjes, maar die muziek mag van ons na middennacht echt uit. Vandaag gaan we de stad Ajaccio verder bekijken en op zoek naar het geboortehuis van Napoleon, want die is hier geboren. We hebben zijn voetsporen aardig gevolgd, alleen niet helemaal in de goede volgorde. Maar Ajaccio is ook veel winkelstraat en we kopen een aantal leuke souvenirs. Met een treintje zien we ook nog een aantal andere plekken en monumenten die met Napoleon te maken hebben en we volgen een stuk van de kustlijn. Die gaan we morgen nog eens zien, maar dan vanaf zee. Het treintje heeft er flink de vaart in en wij zitten helemaal achterin. Wim heeft visioenen van omslaan, maar het loopt allemaal goed af. De chauffeur is wel behoorlijk kwaad als Wim hem halverwege aanspreekt op zijn snelheid. Maar we krijgen wel een plekje in een andere wagon. Terug in het centrum pakken we een terrasje bij de speeltuin en Jens en Isa leven zich uit op de speeltoestellen. Geen last meer van de hitte nu. Nog even naar de supermarkt en alweer een dag voorbij.