jenisa.reismee.nl

De laatste stop op Corsica, Suprise!

Jens en ik beginnen de dag goed met lange afstand zwemmen naar het strand. Wim en Isa halen ons op met het bootje om te ontbijten. We doen rustig aan, maar eenmaal onderweg zien we dat de wind vanaf donderdag flink toe gaan nemen. Als we deze week terug naar het vaste land van Frankrijk willen moet dat uiterlijk woensdag gebeuren. Maar we hebben nog een verrassing voor Joost, Jens gaat hem opzoeken. We bellen en sms'en met Jeannette en uiteindelijk spreken we nog voor dezelfde avond af. Eerst moeten we nog een flink aantal kilometers afleggen. Onderweg komen we nog langs het natuurreservaat Scandola, erg mooi. Het is vandaag tropisch warm en het zeewater is nu boven de 27 graden. Eenmaal in de haven van Calvi gaan we eerst tanken en daar krijgen we ook de jongens van de Capitainarie te spreken, ze waren even uit de lucht, pauze. Maar ze hebben een mooi plekje voor ons. Na het gebruikelijke ritueel van aanmeren, afspuiten, douchen etc gaan we op zoek naar het restaurantje waar we de familie Schenk zullen ontmoeten. We houden ons schuil in een winkeltje tot zij zitten en dan, Suprise! Joost ziet Jens eerst niet staan, is dan heel verbaasd, maar vervolgens zijn ze super blij elkaar weer te zien. Na het eten drinken we nog wat op de boot en pakken we een tas, want de mannen willen natuurlijk bij elkaar logeren. Isa gaat ook mee, die kan gezellig bij Carlijn of Coen op de kamer. Benieuwd of er veel geslapen gaat worden, Wim en ik in ieder geval wel.