jenisa.reismee.nl

Recorddag

Vandaag begint de terugreis echt, we gaan de oversteek maken terug naar het vaste land van Frankrijk. We zijn op tijd op en maken de boot vaarklaar. Jeannette komt Jens en Isa brengen, nog in pyjama, ze hebben vannacht zo lang liggen kletsen dat ze net wakker zijn. Het lukt nog net om Jeannet dag te zeggen en dan gaan ze weer plat. De zee is wel een beetje onrustig dus neemt iedereen als voorzorg wel een tabletje. Nadeel is dat je daar dus wel suffig van wordt en Jens, Isa en ik slapen een groot deel van de reis. Het is niet echt lekker weer, maar we varen precies tussen een aantal grotere buien door. Pas zo'n 10 kilometer voor de kust is er land in zicht. Uiteindelijk hebben we 4,5 uur onafgebroken gevaren, 190 km afgelegd en Jens en Isa hebben van 10 uur 's morgens tot 3 uur 's middags geslapen. Als dat geen records zijn. We vinden een plaatsje in de haven van St Raphael en het is dan de hoogste tijd voor de lunch. Voor de kinderen ook hun ontbijt. Wim gaat een uurtje plat en de rest vermaakt zich zelf. Aan het eind van de middag nog een korte hevige bui, maar daarna schijnt het zonnetje weer.

Judith

Hoi allemaal, Jeetje dus jullie zijn alweer op de terug reis,
ik weet nog dat je vertelde dat jullie voor een half jaartje gingen varen. En nu is dat dan alweer bijna om. Ik kan in iedergeval lezen dat jullie het enorm naar de zin hebben gehad. Wij gaan over drie weekjes op vakantie naar denemarken. En hebben daar al veel zin in.
Ik wens jullie nog heeeel veeeel plezier de laatste weekjes. Geniet er nog even van. Groetjes van ons uit Tolbert