jenisa.reismee.nl

Een dag met een luchtje

Vandaag zien we de familie Sundquest. Mike, Patricia, Kane en Lauren staan op een camping niet zo ver weg en komen ons op hun laatste vakantiedag opzoeken. Helaas voor hen staat er veel file en doen ze er bijna 3 uur over om bij ons te komen. Geeft Wim wel de tijd om het verstopte toilet door te spoelen. Hij denkt het opgelost te hebben, maar ik zie water onder het schot vandaag komen. Slang losgeschoten? Gelukkig hebben we nog een toilet en voorlopig moeten we het met die doen. We varen eerst naar Frejus, een stukje naar het westen, dan kunnen de Sundquestjes daar opstappen. Eenmaal aan boord varen we een stukje en eten een broodje. We dobberen behoorlijk heftig en varen niet veel later terug naar de haven. De kinderen spelen heerlijk met zijn viertjes en wij borrelen op het voor- en achterdek. Na het afscheid gaat Wim weer aan de slag met het toilet. Helaas is het wat ingewikkelder dan gedacht. De hele toiletpot moet eraf, kastje van de muur en daar is dan de losse slang. Maar ook nog steeds een verstopte slang komen we even later achter. Doorspuiten lukt niet en dus snel naar de shipchandler voor een trekveer. De vertaalapp maakt er printemps van, maar dat is toch echt lente. Gelukkig begrijpt de mevrouw mij als ik het over verstopte buis heb en ik krijg een fles chemisch oplosmiddel. De details zal ik jullie verder besparen maar het stinkt, rookt, bijt en werkt niet, het is één grote zooi. We weten nu wel de oorzaak van het probleem: verkeerd toiletpapier! Absorbeert beter als die speciale keukenrollen en valt niet uit elkaar. Wel weer handig om gelijk de troep mee op te ruimen, dat dan weer wel. Morgen toch maar eerst naar de Bricolage voor een trekveer. Ondertussen zijn we een paar uur verder en we gaan snel een hapje eten. De dag eindigt net als gister, vuurwerk.