jenisa.reismee.nl

Wind, wind, wind

Vannacht hoorden we al de touwen op de masten om ons heen klapperen en het wordt steeds wat erger. De lucht is strak blauw maar het waait, windkracht 7 met stoten kracht 8,9. We zijn dan ook blij dat de tent erop zit. Zo kunnen we rustig ontbijten. Nou ja ontbijt, om half twaalf kunnen we het beter een brunch noemen. Lekker uitgeslapen dus en eerst betalen bij de Capitainerie want gelukkig mogen we nog een dag blijven. Waarschijnlijk ligt de eigenaar van ons plekje met zijn boot ergens te wachten tot de wind zakt voor hij de zee op gaat. Onderweg kopen we brood bij een wijnbar en dan dus brunchen. Wim moet daarna een tankprobleempje oplossen, het douchewater wordt niet weggepompt. Ik ga met een boek op het voordek en de kinderen willen voorlopig hun kamer niet uit. Later gaan ze nog wel een uurtje in het zwembad zwemmen en spelen. Een duik in de haven wil Jens niet. Jammer want één van de windvlagen heeft een glas, uit een houder, overboord geblazen. Na een paar keer tegen de kant gebonkt te hebben trekken we het voortouw nog wat aan zodat we verder van de kant komen te liggen. Er ligt een loopplank bij ons plekje en die gebruiken we, anders kunnen we niet op of van boord. 's Avonds eten we, net als 24 april bij La Rade en er komen een hoop herinneringen op aan de eerste tijd van onze reis. Isa leerst scoebidoeën, hebben we die touwtjes toch niet voor niets al maanden bij ons.

bart & ineke

het weer is overal niet je van het , kom maar gauw deze kant uit als het mogelijk is lieve gr..... het komt wel goed hoor XXXX