jenisa.reismee.nl

Waddeneiland gevoel

Het blijft maar waaien en net als in april hebben we wind tegen, terwijl we nu toch echt de andere kant opgaan.Alleen zijn we er ondertussen toch wel aan gewend en gaan we nu met windkracht 5,6 toch maar verder. We zullen ook wel moeten want over een week is het toch echt voorbij. We gaan naar Ile de Porquerolles, voor de kust van Hyeres. Het is gewoon de tocht uitzitten tot we bij de haven zijn, en met wat tabletjes hoeft dit keer niemand over te geven. Het aanleggen is even lastig, we liggen echt precies voor de opening, vol in de wind. Als onze buurman even later vertrekt, gaat het dan ook maar net goed, bijna slaat hij met zijn punt zijn andere buurman overboord. We blijven tegen de kant aan botsen, dus gaan de motoren weer aan om het voortouw strakker te kunnen binden. Na het, ietwat late, ontbijt gaan we te voet het eiland verkennen. Zodra we de haven uitlopen krijgen we het Waddeneiland gevoel: autovrij, veel fietsverhuren en bootladingen toeristen die vanaf het vasteland een dagje hier komen kijken. We lopen een rondje, de kinderen eten een ijsje en dan gaan we terug naar de boot. Nu de wind van voren komt is het niet zo heel lekker om voorop te liggen, binnen is het echter snel te warm, dus toch de schaduw maar opzoeken. Het is wel raar, gewoon strak blauwe lucht, zon, 25 graden maar door de wind toch niet echt aangenaam. We zijn verwend, in Nederland zouden we hier heel blij mee zijn.