Varen is soms niet leuk

We vertrekken weer voor het ontbijt, hopend dat we nog net een stukje minder hoge golven hebben. Helaas, het is de hele weg stampen, golven van 1,5 tot 2,5 meter hoog en dan ook nog recht van voren. Al zouden de golven maar iets van de zijkant komen dan kan het gas erop en gaat het een stuk sneller en zijn we minder speelbal van de golven. Het is gewoon een kwestie van uitzitten, alleen deze keer 4 uur lang. Dan vluchten we een kleine baai in waar we eindelijk ontbijten en bijkomen. We blijven hier een paar uurtjes liggen want we kunnen pas na drie uur in de haven van Cassis terecht. Maar het is mooi weer dus met een boekje op het voordek kan ik nog even bij bruinen. Dan weer een uurtje stampen en rust in de haven van Cassis. Wim en ik hebben alle twee het idee dat we in het kleine broertje van St Tropez beland zijn. Boot schoonspuiten, tent eraf en een beetje rommelen. We eten op de boot, de koelkast en vriezer moeten langzaamaan toch leeg gegeten worden, en doen een spelletje.