jenisa.reismee.nl

Nog een dagje Marseille

Het weer is vandaag iets minder, wat bewolking en een paar spetters, maar de wind is nu echt gaan liggen. We slapen lekker uit en gaan dan verder Marseille verkennen. Halverwege de haven in een ferrybootje naar de overkant en die nemen we. Er liggen een paar mooie oude zeilboten, waarvan er één verbouwd is tot restaurant. Helaas is alles gereserveerd en kunnen we er niet meer terecht. Maar voor het etenstijd is lopen we eerst een stuk door de oude stad. Daarna is het winkelen bij o.a. Sephora en Lafayette. Wim en Jens zijn dat zo zat en zoeken de terrasjes op, maar Isa en ik lopen door veel grote en kleine straatjes. Isa ziet heel veel leuke dingetjes, nagellak, haarstrengen, beeldjes, maar houdt uiteindelijk toch nog geld over. We kopen ook praktische dingen, nieuwe theeglazen, er zijn er onderweg 5 van de zes gebroken, en leuke plastic glazen. Tja en met deels nieuwe kledingcollectie toch alvast maar een leuk Catimini-setje voor Isa voor komende winter, tenslotte kunnen we die in Nederland niet kopen. Ook onze 'koffercollectie' is weer uitgebreid, dit keer met 3 mooie weekendtassen op wieltjes. 's Avonds eten we de specialiteit van deze streek: Bouillabaisse. Al met al zijn we toch weer heel de dag op pad en is het tegen tienen voor we terug op de boot zijn.