jenisa.reismee.nl

de laatste kilometers

De regen maakt ons wakker, een paar flinke hoosbuien en zelfs onweer. Maar het klaart tegen de middag op. Als we vertrekken regent het nog een beetje, dus de kinderen zijn nat van het vuil weg brengen, Wim van het loskoppelen van de elektriciteit en ik van de touwen losgooien. Hadden we misschien toch anders moeten doen? Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen. We varen nog maar net of de zon breekt door en met een gladde zee kunnen we vol gas de laatste 50 kilometer afleggen. We hebben meer dan 4100 kilometer afgelegd en ruim 300 uur gevaren. En dan zijn we toch echt in Port Napoleon, het eindpunt van de reis. We lunchen met Hollandse pannenkoeken met spek, kaas en stroop en Isa met jam en suiker. Dan moet het vervelendste deel van de reis gebeuren: opruimen, inpakken, schoonmaken. Daar zijn we echt de hele middag en avond mee bezig. Maar de boot is spik en span en de spullen die niet mee gaan in het vliegtuig staan voor het over grote deel wel al ingepakt klaar in de kamer van de kinderen. Jens en Isa schrijven voor het laatst in hun logboek en helpen andere Hollanders met aanmeren. Opvallend hoeveel Hollanders we deze laatste dag zien. Als het donker wordt komen de muggen in grote getalen aanvliegen en we worden alle vier lek gestoken. We waren gewaarschuwd dat dat hier zo zou zijn, helaas waren toch te laat met de antimuggenspray en ramen dicht doen.

Bart & Ineke.

Ja, dat was het dan nog een nachtje op de Jenisa en dan richting vliegveld, wat is dat omgevlogen.
morgen nog een fijne dag en tot vrijdag.
gr...........XXXX