jenisa.reismee.nl

Koninginnedag op reis

Toch wel een beetje raar, Koninginnedag en wij vertrekken. De koffers gepakt met zomerse kleding vertrekken we naar Schiphol. Bij de incheck is het best druk en het duurt even voor we ingecheckt zijn. We hebben nog een uurtje voor we moeten boarden dus tijd voor een late lunch bij de pasta compagnie. Bij de gate gaan Wim en ik voor het eerst door een scan apparaat, maar toch wordt iedereen ook nog eens gefouilleerd. De kinderen zijn te klein en moeten door een ouderwets “poortje” lopen. We kunnen gelijk boarden en we zitten met z’n viertjes op rij. Mooi toestel van Emirates, flink wat beenruimte en een eigen tv/audiosysteem. Helaas zijn er geen Nederlands gesproken of ondertitelde bij. Maar daar hadden we ook al een beetje rekening mee gehouden en we hebben voor de kinderen Happy Feet 2 op de ipad. Ruim 6 uur later, iets na middernacht landen we op Dubai airport. We komen redelijk snel door immigratie en douane en kunnen een taxi zoeken. Wim wordt aangesproken door iemand, voor 350 Dirham wil hij ons wel brengen, maar ik zie de gewone taxi’s staan en we gaan daarheen. Isa en ik vinden het helemaal leuk dat we in een ladiestaxi komen: roze dak en een roze geklede chauffeuse. Wim en Jens mogen mee omdat ze bij ons horen. Mannen alleen mogen niet in deze taxi’s. Voor nog geen 100 Dirham brengt ze ons naar ons hotel, Atlantis the Palm. De entree alleen al is geweldig met veel marmer, glitter en glas. Een bellboy brengt ons naar onze kamer die ook al geweldig is. Een marmeren douche, apart bad met schuifdeuren, uitzicht over het zwembad en de zee…….. Jens wil nu al in de zomer nog een keer. We pakken de koffers uit en gaan lekker slapen.